أخر الاخبار

افضل واسرع روم معدل لهاتف 2015 J7

افضل واسرع روم معدل لهاتف J7 2015



افضل واسرع روم معدل لهاتف 2015 J7

 BEST CUSTOM ROM FOR J7 2015



ان شاء الله هنتكلم عن روم معدل لهاتف j7 جي 7 ( j700h- j700m - j700f )
2015 , من افضل الرومات اللي انا جربتها على التليفون ده بصراحه روم خفيف جدا وجميل في مميزات رائعه جدا , يعني دلوقتي مع بعضنا انا اعملك استعراض سريع كده للروم قبل ما نخش على ازاي تثبت على تليفونك .



المتطلبات::

انته  محتاج على تليفونك يبقى عندك ريكفري معدل فقط لا غير مش محتاج روت ولا اي حاجه عايز بس الريكفري المعدل يكون موجود على تليفونك .

مميزات الروم::

 نتكلم عن المميزات وبعد كده ندخل الى التثبيت انا جربت الرووم دا اسبوع والحمد لله تمام وما فيش اي اخطاء ولا اي عيوب ولا بيديني رسائل خطا ولا اي شييء من هذا القبيل .


و الروم تم تجربته اسبوع لكى ارى ما فيه واتكلم عنه , الروم سريع جدا و شكله انيق وجميل , وسريع جدا جدا جدا , وبالنسبة للحجم حجم الرووم على الهاتف صغير جدا بعد ما بتنزل الروم على التليفون بتلاحظ الفارق الكبير لأن الرووم الرسمى عندي كان بياخذ حوالي 11 جيجا بمعنى انه تبقى فقط من 16 جيجا حوالي 5 جيجا اما الان هذا الروم  عندما يتم تنزيله على الهاتف ستلاحظ بأنه اخذ   حوالي 5 جيجا فقط لا غير .



و موجود فيه ميزه تسجيل المكالمات تبقى على الشاشه تسجيل مكالمات من على الشاشه بدون اي برامج ,
وكمان مميزات التصوير في تصوير جميل جدا وفي مميزات تقدر تسحب الشاشه يمين وشمال تجيب لك خيارات اللي موجود على الشاشه اللي انت تقدر تجيب اعدادات التسجيل .



وكمان فى خاصية تصوير الشاشه فيديو فوتو بدون برامج يعنى تقدرتصور سطح الشاشه بتاعك بدون برامج و بدون ما تنزل تطبيقات ولا اي حاجه من الكلام ده كله .

في كمان خاصية قفل التطبيقات بدون برامج برده ده منزل شرح عليه قبل كده ازاي تقفل تطبيقاتك بدون برامج من خلال الرووم ده .


روم معدل لهاتف j7  2015 جديد 



في كمان مميزات عمل اكثر من حساب على الواتس و الماسنجر والايمو يعنى تقدر تنزل تطبيق الواتس تقدر تحط عليه حسابين بنفس الاعدادات اللي موجود على الهاتف انت مش هتنزل اي تطبيقات تانيه خارجيه تساعدك في حاجه زي دي وانا منزل عليها شرح برده تقدر ترجع الفيديو اللي قبل كده .


في طبعا تغيير الثيمات والخلفيات و ايقونات التطبيقات يعني اللي هو الرموز بتاع التطبيقات تقدر تغير الشكل بتاعها وكمان مميزات الروت من خلال super su و الماجستيك الروت الخاص بالماجستيك او تقدر تعمله من غير روت خالص , وكمان في مميزات تغير الوان الشاشه اثناء عمل الاتصال انت بتعمل اتصال تلاحظ الشاشه الوانها بتتغير , وكمان ميزة التحكم في اضاءه كشاف تقدرتغير فى اضائة الكشاف.


في كمان ميزة تستخدم اكثر من مستخدم على نفس التليفون يعني تقدر تعمل المستخدم باسمك مستخدم ثاني باسم حد ثاني لما تحب تعطى شخص التليفون يخش على المستخدم الثاني ده وتكون بالتطبيقات ال انته بتحددها و هو مش هيبقى له علاقه بتليفونك .
في كمان خاصيه smart veio اوالسكرين ميرور اللي انت بتشبك بيها هاتفك مع شاشه التلفاز اللي هي كانت بتنزل مع هواتف s4 و s5 .


وكمان خاصية التنظيف للجهاز من الملفات و الكلام ده كله ده كله بدون برامج , في كمان ميزة اظهار اكثر من تطبيق في شاشه من زرار المهام تضغط عليه ضغطه مطوله يجيب لك تقسيم الشاشه نصفين و تقدر تخلي نصف لحاجه معينه ونصف ثاني حاجه ثانيه .



يعني بصراحه الروم جميل جدا ما فيهوش اي عيوب وانا جربته اقدر اقول لك حمل الروم ده و انتم متطمن افضل روم في السنه دى 2019 للتليفون جي 7 2015 اسيب لك الرابط بتاع الروم اسفل الفيديو تخش تحمله ولكنه يعني اطلب من حضرتك دعمنا بعمل شير للفيديو فى مواقع التواصل الاجتماعى ليستفيد الجميع



تابع الفيديو لتكتشف مميزات الروم وتتعلم كيفية تثبيته على هاتفك





لا تنسى دعمنا بنشر الفيديو على مواقع التواصل الاجتماعى وشكرا لك

لتحميل الروم اضغط هنا             


رابط برنامج الاودين اخر اصدار  اضغط هنا

تعريفات هواتف سامسونج اضغط هنا


مع تحياتى مجدى مندور

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -